Het verhaal achter Snappy Store

Zoals je misschien wel weet ben ik op dit moment bezig met het opzetten van mijn webshop; Snappy Store. Ik weet dat veel van jullie nieuwsgierig zijn, dus het leek mij leuk om een blog te schrijven over het verhaal achter Snappy Store.

Het leek mij al heel lang leuk om in een winkel te werken. Geen Albert Heijn, maar een leuke boetiek. Ik heb na het afbreken van de PABO op mijn 18e een maand of 8 bij de Zeeman gewerkt. Niet helemaal te vergelijken met een boetiek, maar het was wel leuk. Ook toen ik een paar jaar later als vrijwilliger bij de Werelwinkel aan de slag ging voelde ik weer dat ik het leuk vond om in een winkel te werken.

Uiteindelijk ontstond het idee van een webwinkel. Een winkel is duur vanwege de huur, maar ook belastend, omdat je eigenlijk 6 dagen per week open moet zijn. Dat red ik gewoon niet met mijn gezondheid. Dat wil ik ook helemaal niet. Daarom besloot ik een webshop te willen beginnen. Lage vaste lasten en meer flexibelheid qua uren (die ik voor een groot deel ook vanuit bed kan maken).

5 jaar geleden stond ik op het punt om een webshop te beginnen. Ik zat thuis, verveelde mij en wist net dat ik een conversiestoornis had. Ik besloot om gadgets te gaan verkopen en mijn man kwam al snel met de naam Snappy Store. Ik was al gestart met zoeken van producten en uitzoeken hoe het zat qua regels. De website was al half opgebouwd en ik had er zin in! Tot mijn gezondheid mij zo erg in de steek liet dat ik mij realiseerde dat een webshop ook niet reëel was. Dus ik stopte en het idee bleef liggen.

Sinds 2 jaar werk ik weer en daarmee groeide ook weer het verlangen naar een webshop. Omdat ik het goed naar mijn zin had besloot ik het even te laten. Tot een paar maanden geleden. Het verlangen werd groter, maar ik realiseerde ook dat die flexibele uren voor mij beter waren. Ik liep er steeds vaker tegenaan dat ik moeite had om die 16 uur werk op vaste tijden uit te voeren. Die 16 uur zijn het probleem niet. Ik kan meer uur werken. Het gaat fout op het moment dat ik vroeg moet werken als ik een nacht amper geslapen heb. Of dat mijn werkdagen 4 of 6 uur lang zijn.

Tijd voor een webshop dus! Eerst naast mijn werk, later hopelijk in plaats van. Maar wat wilde ik gaan verkopen? Een vrij belangrijke vraag voor ik kon gaan starten. Al snel besloot ik iets te gaan verkopen wat ik leuk vind: stationery en kaarten. Dan zou ik niet alleen plezier hebben in het runnen van een webshop, maar ook mijn passie voor de producten kunnen delen. Ook is het gemakkelijker om producten te verkopen waar je zelf ook enthousiast over bent. Dus mijn voorbereidingen konden beginnen!

Op dit moment heb ik een aantal producten in huis, ik wacht ook nog op de levering van een aantal producten. De webshop is nu halverwege de opbouw. Ik hoop dat ik in maart alles af heb, zodat ik het met jullie kan delen. Ik ben namelijk heel benieuwd wat iedereen ervan vindt!

liefs


Volg mij ook via Bloglovin'Facebook | Twitter | Instragram |

Reacties Facebook

Reactie

5 thoughts on “Het verhaal achter Snappy Store

  1. Superleuk om wat meer te weten te komen. Stationary is populair dus dat wordt vast een succes. Ik snap heel goed wat je bedoelt met dat het fout loopt als je moet gaan werken op dagen dat het gewoon niet gaat. Het kan zo wisselen en is afhankelijk van zoveel factoren wanneer je je nu goed genoeg voelt…

Geef een reactie